MÉRFÖLDKŐ AZ ÚJ GENERÁCIÓS KOMPAKT TRAKTOR PIACÁN
A megújult TG 6000-es sorozat középkategóriás modelljei minden igénynek megfelelő hajtómű kínálattal.
TG 6490 AL – hagyományos Shuttle -Shift irányváltó hajtómű
TG 6490 AGL – duplakuplungos, automata irányváltó hajtómű
TG 6490 AHL – fokozatmentes hidrosztatikus hajtómű
A három választható hajtómű típusnak köszönhetően, mind az egyedi, mind pedig a elvégzendő feladatok által támasztott elvárásoknak megfelelő típus választható.
Mindhárom hajtóművel szerelt modell esetében az erőforrás ugyanaz a 4-hengeres, 2197 ccm-es, vízhűtéses ISEKI dízelmotor, 55 LE max. teljesítménnyel.
Az teljesen új koncepciójú fülke fényvédő színezéssel ellátott ajtói lényegesen nagyobb ajtónyílást kínálnak, megkönnyítve ezzel mindkét oldalon a kisebb és nagyobb vezetők számára is a be- és kiszállást. A szériafelszereltséghez tartozó klíma berendezés a tető hátsó részébe került, szabad kilátást és még több fejteret kínálva ezzel a magasabb gépkezelőknek. Az alapkivitelben is kiemelkedően kényelmes ülés számtalan beállítási lehetőséggel rendelkezik (háttámla, deréktámasz, pozíció, ülésmagasság, dőlés), a kényelem az opcióként rendelhető légrugózású üléssel tovább növelhető.
A kezelőszervek és műszerek zöme a vezető látóterébe esik, így munkavégzés közben a kezelő 100%-osan az adott feladatára koncentrálhat. Az új digitális-analóg kombinált műszerfal az összes fontos üzemi információt jól láthatóan megjeleníti: sebesség, kardán fordulat, üzemmód, összkerék meghajtás, kézifék, üzemóra számláló, üzemanyag szint stb.), növelve ezzel a gazdaságosság mellett a napi munkavégzés biztonságát is.
A Kat. 1-es, gyorscsatlakozós alsó tartókarokkal szerelt hátsó hárompont emelőereje 2000 kg. A munkahidraulika szivattyú teljesítménye 52,4 l/perc. Alapfelszereltségként hátul 2 pár kihelyezett hidraulikacsatlakozót találunk.
A TG 6490 AL modellek jellemzői
A TG 6490 AL modellek hagyományos, 12/12 sebességes, szinkronizált Shuttle-Shift hajtóművel szereltek. A kormányoszlopon elhelyezett kezelhető irányváltó kar segítségével a menetirány azonnal megváltoztatható (a kuplung használata szükséges). Az AL modellek esetében a maximális haladási sebesség 26 km/h.
A hátsó kardántengely fordulatszáma 540 és 750 1/perc, és rendelkezik lágy felfutás funkcióval.
A TG 6490 AL modellek kizárólag középső bukókerettel rendelhetők!
A minél kevesebb fáradsággal járó munkavégzést szolgálja a jobboldali sárvédőbe integrált négyirányú hidraulikavezérlő, a kardántengely kapcsoló, a kihelyezett hidraulikakörök vezérlő és a hátsó hárompont emelőt mozgató kar.
A vezetőülésből kiváló rálátás nyílik a munkaterületre. A vezetőtér bőséges helyet kínál a munkavégzéshez és a ki- és beszálláshoz egyaránt. A kormányoszlop dőlését egy pedál megnyomásával állíthatjuk.
A bal oldali sárvédőben a következő könnyen elérhető kezelőszervek találhatók: csoport előválasztó kar, kardántengely fordulatszám előválasztó kar, sebességváltó és kézifék.
A fékberendezés rendelkezik egykerék-fékezés funkcióval, amellyel a terepen történő munkavégzés során még helyre van szükség a forduláshoz. A működtetéséhez egyszerűen oldani kell a két pedált összekötő reteszelést.
Mindkét menetirányban 12 sebességfokozat áll rendelkezésre. A menetirányt a kuplungpedál működtetése közben a kormányoszlop baloldalán található irányváltó karral választhatjuk ki.
A biztonsági bukókeret gyümölcsösökben, vagy más alacsony helyeken történő munkavégzéshez két biztosítócsap oldásával előre lehajtható.
.
A TG 6490 AGL modellek jellemzői
Az AGL modellekben az ISEKI új, „Smart-Gear” fantázianevű, dupla-kuplungos irányváltó fogaskerék hajtóműve került beépítésre. Ez az új hajtómű 24 előre- és 24 hátrameneti fokozattal rendelkezik, és manuális vagy automata üzemmódban használhatjuk. A váltómű egyik különlegesség, hogy nyomatékvesztés nélkül történik a fokozatok közötti kapcsolás. Automata üzemmódban a szerkezet 4. és 8. sebességfokozat között végzi el automatikusan a sebességváltás. A kormányoszlopon elhelyezett irányváltó karral a kuplung használata nélkül válthatunk irányt. Az AL modellek esetében a maximális haladási sebesség 36 km/h.
A hátsó kardántengely fordulatszáma 540/750 és 1000 1/perc, a front TLT fordulatszáma 1080/1500 és 2000 1/perc, mindkettő rendelkezik lágy felfutás funkcióval. Az AGL modelleknél a kardántengelyek nem kapcsolhatók függetlenül.
A TG 6490 AGL modellek hátsó bukókerettel vagy klímás fülkével rendelhetők.
Az új ISEKI duplakuplungos hajtómű két olajban futó, automata,hidraulikus lamellás tengelykapcsolója biztosítja, hogy a sebességfokozatok közötti kapcsolás vonóerő veszteség nélkül történjen meg.
A fékberendezés rendelkezik egykerék-fékezés funkcióval, amellyel a terepen történő munkavégzés során még kevesebb helyre van szükség a forduláshoz. A működtetéséhez egyszerűen oldani kell a két pedált összekötő reteszelést.
Mezőgazdasági munkáknál mindhárom sebességtartományban 8 terhelés alatt kapcsolható fokozat áll rendelkezésre. Ezeket a fokozatokat a váltókar előre-vagy hátra tolásával, kuplungolás nélkül választhatjuk ki. Közúti haladáskor a „D” fokozatban a hajtómű 5-8 fokozatok között automatikusan kapcsol.
(1) AUTO-STOP – A hárompont felemelésekor a kardánhajtás automatikusan kikapcsol. (2) AUTO-LIFT – hátramenetebe kapcsoláskor a hátsó hárompont automatikusan felemelkedik (3) – összkerék meghajtás ki- és bekapcsolás. (4) vonóerő szabályozó potméter.
Az összes AGL modell három kardánfordulattal rendelkezik. Hátul 540 / 540E és 1000 1/perc, has alatt vagy elöl pedig 1000 / 1500 és 2000 1/perc. Mindegyik előre kiválasztott fordulatszám a baloldali sárvésőnél található kezelőszervekkel kapcsolható ki, illetve be, és rendelkeznek lágy-felfutás funkcióval.
Mindkét menetirányban 24 sebességfokozat áll rendelkezésre. A menetirányt a kormányoszlop baloldalán található irányváltó karral választhatjuk ki. A menetirányváltáshoz nem kell a kuplungpedált működtetni.
.
A TG 6490 AHL modellek jellemzői
A fokozatmentes hidrosztatikus hajtású modell három sebességtartományban dolgozik, továbbá rendelkezik egy kiegészítő, terhelés alatt kapcsolható High/Low kapcsolóval, ahol vonóerő vesztés nélkül válthatunk az alacsonyabb, ill. magasabb sebességek között, a max. sebessége pedig abroncsozástól függően 36 km/h.
A hátsó kardántengely fordulatszáma 540 és 750 1/perc, a has alatti kardántengely fordulatszáma 2000 1/perc, egymástól függetlenül kapcsolhatók és rendelkeznek lágy felfutás funkcióval.
A TG 6490 AHL modell csak klímás fülkével rendelhető.
Az alapfelszereltség részét képező hidraulikavezérlő Joy-stick segítsé- gével kialakítástól függően irányíthatja a frontemelőt és a front adapterek oldalállítását (pl hótolólap, seprőberendezés stb.), de homlokrakodó kezelését is innen végezheti. Az adapterek gyors ürítéséhez az egyik hidraulikavezérlő rendelkezik ún. gyorsjárati funkcióval. A másik vezérlő úszóállás funkcióval van ellátva.
A hidrosztatikus elektronikusan szabályozható. Az elektronikus tempomat (5) gombnyomásra rögzíti a kívánt sebességet. A memória funkció (6) gombnyomásra beállítja a legutoljára kiválasztott sebességet. A sebesség határolóval (7) a max. sevességet tudjuk korlátozni. A dinamika választóval (8) a hidromotort tudjuk lágy vagy agreszív mód között fokozatosan szabályozni.
Fokozatmentes hidrosztatikus menetvezérlés egypedálos működtetéssel. Max sebesség 36 km/h, típustól és abroncsozástól függően. A TG 6490 AHL és 6670 AHL modelleknél egy terhelés alatt kapcsolható High/Low váltóval egészül ki a hidrosztatikus meghajtás.
Jobb oldalon található a menetvezérlő pedál, amellyel a traktor sebességét tudja fokozatmentesen és erőkifejtés nélkül szabályozni. Balra tőle található a két fékpedál.
Az előre- és hátramanet kiválasztására szolgál a kormány alatt baloldalon található, egy ujjal mozgatható kapcsoló. A kuplung használata nélkül válthat azonnal irányt lassan, vagy akár energikusan a beállított dinamikatartománynak megfelelően.
A kormány alatt jobboldalt található karral két funkciót vezérelhet. 1. normál üzemben a hidromotor terhelés alatti alatt kapcsolható lassú-gyors fokozatok között. 2. aktivált tempomatnál a beállított sebességet tudja meghatározott lépésekben növelni, illetve csökkenteni.
A TG 6000 sorozat fülkés modelljeiben két kiegészítő csatlakozót találhat. A felső, egy szabványos 12 V-os csatlakozó külső fogyasztók számára, az alsó pedig egy sebesség jeladó csatlakozó, pl. téli munkavégzésé esetén egy menetfüggő szóró berendezés vezérléséhez.
A TG 6000-es fülkés modellek esetében a kezelőnek tökéletes rálátása van a munkaterületre. A kabin kellemes zajszintje messze az előírt határérték alatt van. A fülke alapfelszereltségéhez tartozik a klíma berendezés fűtéssel és a nagy teljesítményű ventilátorok.
ATG 6490 AHL és TG 6670 AHL modellek alapfelszereltségben rendelkeznek egy kiegészítő munkahengerrel, amely a hátsó hárompont emelőerejét növeli. A munkahengere jobboldalon található, alkalmazkodva egyes speciális munkaeszközök, pl. rézsűkaszák, oldalra kitolható kaszák terheléséhez.
.
MŰSZAKI ADATOK
Modell |
TG 6490 AL |
TG 6490 AGL |
TG 6490 AHL |
Motor |
4-hengeres vízhűtéses |
4-hengeres vízhűtéses |
4-hengeres vízhűtéses |
Max. teljesítmény |
55 LE |
55 LE |
55 LE |
Max. teljesítmény
[97/68 EG szerint] |
36 kW |
36 kW |
36 kW |
Lökettérfogat |
2197 ccm |
2197 ccm |
2197 ccm |
Hajtómű |
mechanikus |
mechanikus/automata |
fokozatmentes hidrosztatikus |
Csoportok |
3 |
3 |
3×2 (High/Low) |
Fokozatok száma (előremenet) |
12 |
24 |
6 |
Fokozatok száma (hátramenet) |
12 |
24 |
6 |
Max. sebesség |
26 km/h |
36 km/h |
30 km/h |
Hidraulika |
|
|
|
Munkahidraulika |
52,4 l/perc |
52,4 l/perc |
52,4 l/perc |
Kormányhidraulika |
29,3 l/perc |
29,3 l/perc |
29,3 l/perc |
Méretek |
|
|
Hossz |
3450 mm |
3455 mm |
3950 mm |
Szélesség |
1465 mm |
1465 mm |
1465 mm |
Magasság |
2355 mm |
2355-2230 mm |
2355-2230 mm |
Önsúly |
1800 kg |
1930 kg |
1920 kg |
Fordulókör |
7000 mm |
7000 mm |
7000 mm |
GALÉRIA – AL MODELLEK
GALÉRIA – AgL MODELLEK
GALÉRIA – AHL MODELLEK